maandag 23 augustus 2010

Steekspel

Na ons modderavontuur werden we 's morgens wakker met een stralende zon. Dat is vakantie!
Ons doel voor de dag was de abdij van Orval. Een klein stukje rijden door een prachtige streek.














Ondanks dat deze abdij weer in gebruik is genomen, hadden we geen behoefte om in retraite te gaan en hebben gewoon lekker toeristisch de ruïnes bekeken en een homp, zgn authentieke, kaas meegenomen.



































Hierna reden we de grens weer over Frankrijk in voor een camperplaats in Mouchon. Deze was helaas door de kermis in beslag genomen dus tuften we met mooi weer door een prachtig landschap richting de gemeentecamping van Sedan.De volgende dag wilden we het fort bezoeken waar ook een valkenjacht en een riddersteekspel zou worden gehouden. Kiddie was niet blij hiermee. "Ik wil geen vogel op mijn hoofd en ik vind het niet leuk als mensen elkaar met een mes steken. Dat hoef ik toch niet te doen?"














Al mijn pogingen om haar gerust te stellen ,uit te leggen dat het geen steekspel met messen is en te benadrukken dat ze het toernooi echt leuk gaat vinden hadden weinig effect.

Totdat het eerste paard in vol Middeleeuws ornaat de tent kwam uitstormen. Toen was ze vol aandacht en had de tijd van haar leven.
















En zij was niet de enige die genoot.

Geen opmerkingen: