woensdag 9 september 2009

Zomervakantie 2009, dag 6 en 7

We willen vandaag naar de kaasmakerij. Daar aangekomen blijkt dat alleen 's morgens kaas wordt gemaakt. Vol verbazing begreep ik het verhaal van de Française. Is er toch nog hoop. Dan moeten we de volgende dag maar teruggaan.

Op de weg terug hebben we een bakkie leut genomen in de abdij/restaurant van Les Petits Thon.






























De volgende dag zijn we wederom op pad gegaan naar Isches, dit keer op een wel heel vroeg tijdstip. En nu maar hopen dat mijn Frans goed genoeg is gebleken.

Om iets voor 8 uur 's morgens lopen wij ingepakt de warme kaasmakerij in.

Heel erg leuk om van zo dichtbij te zien. Kiddie en ik hadden beiden Crocs aan en vonden het geen probleem dat de vloer continu werd schoongespoeld. De anderen waren wat minder blij met het resultaat. Met ons gebrekkige Frans hebben we nog wat informatie losgekregen van de vriendelijke kaasmaker en we sloten ons bezoek af met de aanschaf van velerlei lekkers.

Na een verlaat ontbijt op de boerderij hebben we 's middags een bezoek gebracht aan de glasblazerij La Rochére. Vol bewondering hebben we gekeken hoe de glasblazers hun mooie kunstwerken gestalte geven. Ook hier konden we onze hand niet op de knip houden en kochten we Pasticeglazen, jamschoteltjes en nog veel meer dingen die we niet echt nodig hebben. Terwijl we gematigd verstandig items uitzochten om te kopen brak er een gigantische onweersbui los en ontdekten we ter plekke dat glazen dakpannen niet lang vocht tegenhouden.

Na terugkomst viel ik vrij vlot in slaap. Tja vermoeiend hoor dat vakantie houden.

1 opmerking:

sunseekers zei

Gelukkig hebben we ons beheerst in de winkel, kelere wat een prijzen voor een lampje, schaaltje of mondgeblazen glazen. Ik ben erg gelukkig met mijn libelle glazen.